Podrobný výpis diskuzního příspěvku

Ladislav Palovský | 20.02.2008
Re:Pravidla a jejich (zne)užívání

To Miroslav Pakosta: Pozor, netvrdím, že hráč hráč formátu Žilky by měl pravidla znát celá a důkladně, ale nepochybně mezi šachové vzdělání patří znalost ZÁKLADNÍCH pravidel (v tomto případě nabídka remízy trojím opakováním pozice - patří dle mého soukromého názoru do této kategorie). Souhlasím, že mnoho silnějších hráčů, než je Žilka, pravidla dobře neznají. "Díry, perličky a překladatelské nepřesnosti" se snad pokusí zacelit nová komise ŠSČR tak, aby nedocházelo k podobným sporům.
To Richard Fischl: Vysvětlení rozhodčího Gutdeutsche jsem si poslechl přímo osobně v HB, proto jsem s jeho rozhodnutím nesouhlasil a okomentoval ho v mé odpovědi Byla remis nebo nebyla?(viz.níže).
To Josef Plch: Ad trojí opakování v bleskovkách - lze to (pokud trojí opakování registruje (čili vidí a partii sleduje) přítomný rozhodčí a hráč zareklamuje), ale je to výjimečný případ, který se dlouho řešil i na stránkách blogu IA Geurta Gijssena i v zahraničních diskuzních fórech.
To all: Všem Vám děkuji za diskuzi, vidím, že myšlenka zřízení diskusního fóra, kde by se kultivovaně řešily dotazy z rozhodcovské praxe (a nejen ohledně pravidel) je potřeba jako sůl - od nadšenců, amatérů až po profesionály. Důležité je vrátit jméno a lesk jménu a pojmu "rozhodčí". Čeká nás dlouhá a já věřím, že úspěšná cesta.

Aktuální akce

» 

Aktuality ze soutěží

» 
» 
» 
» 
»