Adresa: Hybešova 119
664 17 Tetčice
IČ: 22894420
č.ú. 2700140505/2010
Statistiky sledovanosti jsou dostupné na serveru navrcholu.cz. Tamtéž lze najít srovnání sledovanosti s dalšími šachovými stránkami.
Tak mě napadá, že jsem si nevybral dobré příklady :-D Já měl svou otázkou na mysli především \"dlouhou čekací dobu\" mezi schválením a uvedením do praxe. Původně
jsem předpokládal, že je prodleva nařízena nějakým předpisem, ale právě rychlé zavedení 3 soupisek ukázalo, že je možné věc schválenou v průběhu jedné sezóny,
používat hned v sezóně následující. Právě proto mi není jasné, proč (pokud to správně chápu) jakákoli věc schválená konferencí JmŠS vejde do praxe až 2. sezónu po schválení (tj. za cca 1,5 roku).
Čistě subjektivně mi to připadá zbytečné, nepružné a (zdá se) není k tomu ani legislativní důvod.
V konečném důsledku tak může dojít třeba (já doplňuji populární téma KPII, samozřejmě se ale může jednat o cokoli jiného!) k situaci, že krajská konference 2014 schválí návrat k systému \"KPII 3x12\" pro sezónu 2015/16, ale hned další konference 2015 zjistí, že číslo je opravdu přehnané a odhlasuje návrat k KPII 3x10 od sezóny 2016/17. Dojde tak k paradoxní situaci, kdy bude zrušena soutěž, která se začne hrát až za půl roku. Mně podobný (a dle současných postupů možný) scénář připadá dost podivný.
Abych se trochu vrátil k počtu družstev v KPII - nemohu si pomoci, ale dle mého mu nejvíc škodí právě \"dlouhá čekací doba\". Vždyť dotazů na sestupy a postupy, snahy o zvrácení rozhodnutí na letošní konferenci,
atp. (pan Vémola by mohl povídat :-D) bylo tolik... Zavést nový systém hned od nové sezóny, mohl být myslím klid. Nebyl by prostě čas rozvíjet teorie \"když se tak ještě nehraje, třeba by šlo...\".
Byl zde zmíněn i rozdíl mezi \"velkou\" změnou (např. KPII) a \"malou\" změnou (3 soupisky) a z toho vycházející různé doby zavedení, ale kdo vlastně určuje co je velká změna? Třeba pro mě byly 3 soupisky daleko
důležitější než změna systému v KPII (jen doplním, že jsem kapitánem jednoho z družstev v KPII).
Ze všeho nejraději bych odpovědi na výše uvedené našel v přehledné, jasné, snadno pochopitelné formě v nějakých předpisech na webu, samozřejmě umístěné tak, aby šly snadno najít. Kdoví, třeba momentálně jen špatně hledám ;-).
Dodatečně se ještě omlouvám za šťouravé otázky a myšlenky, ale zase na druhou stranu - jak se ta diskuse pěkně rozjela :-D.
S tou rychlostí změn u stolního tenisu to nebylo až tak rychlé. Např. že v brněnských městských soutěžích budou v každé třídě postupovat minimálně tři družstva (ve skutečnosti to byly čtyři a ještě páté hrálo baráž, se vědělo před zahájením ročníku 2012/13). Bylo to v rozpisu soutěže. Důvod rozšíření počtu KPII byl znám. Přitom se spíše řešil tradiční problém, zda se najdou v dostatečném počtu zájemci, kteří budou chtít postoupit z města do kraje. Vždyť jeden rok o postup projevilo zájem až sedmé mužstvo v pořadí.
Postupů se dlouhé roky vzdávají vítězové OP. Tak o čem tady pořád melete. Ledaže by to doplnili ti pingpongáři a domácí určí, v kterém sportu se to bude hrát.
Nicméně můžete sehnat jedenáct delegátů konference, kteří to odhlasují. Pak by měl některý ze zastánců rozšíření převzít STK JmŠS a ukázat nám jak se to dělá.
Ale ano, u rozšiřování, tj. neplánovaných záchranách v soutěžích a extra postupech takový problém nebude, viz příspěvek Davida Cipryse k tomuto tématu.
O pár stránek níž v diskusi můžeme narazit na protesty proti sestupům dle Rozpisu. Kdyby byl někdo "poslán dolů" v rozporu s řády, tak by odvoláním rozbil celý nový zbrkle zavedený systém soutěží.
Když srovnám rychlost zavádění reorganizačních změn (při víceméně shodné struktuře soutěží družstev) krajským šachovým svazem a krajským svazem st. tenisu, můžu konstatovat, že ping-pongářům trvalo rozšíření KPII ze dvou skupin na tři slabého půl roku. Někdy v polovině loňského ročníku se "začalo proslýchat", že se KPII rozšíří o třetí skupinu a v důsledku toho ubude sestupujících z KPII a přibude postupujících z okresních přeborů. V květnu se to schválilo a na novou strukturu se najíždí ihned od dalšího ročníku. Problém, který šachisté považují za zcela klíčový - totiž "aby zásadní změny soutěží družstev (jako příklad je uveden právě počet účastníků) byly prováděny před začátkem ročníku, na který mají vliv", u celuloidové konkurence nikoho zjevně moc netrápí. Ta trocha nejistoty několika družstev, co vlastně budeme příští ročník hrát i podle mého názoru, zdaleka nevadí tak, jako šnečí tempo, s jakým šachisté zavádějí svoje reorganizační změny....
Nejvyšší prioritu má rovnoměrné rozdělení sestupujících z KPI (pokud to je geograficky akceptovatelné). Pak rovnoměrné rozdělení družstev téhož oddílu do skupin. Pokud se jedná o družstva, u kterých "je to jedno", tak je snaha je ve skupinách KPII "prostřídat". Snad jsem na nic nezapoměl...
Děkuji pánům Ciprysovi a Hampelovi za odpovědi. Ještě bych poprosil alespoň o stručnou zprávu, jakým způsobem se určuje, jak budou družstva z Brna rozdělena do tří skupin KP2. Je mně jasné, že základní rozdělení je geografické (zhruba jih, střed, sever) a že brněnská družstva musí zákonitě hrát asi ve všech skupinách. Pokud je ale letos 7 brněnských týmů, proč zrovna např. "spadl" ŠK 64 do skupiny "A" a proč jsou hned 2 týmy Lokomotivy (E + F) ve skupině B? Nebylo by logičtější a objektivnější, kdyby 3 týmy Lokomotivy v KP2 byly rozděleny každý do jedné skupiny?
Na vše podstatné odpověděl David Ciprys. Jen doplním aktuální zkušenosti s obsazováním skupin: už ze startu odmítlo účast v KPII 6 oprávněných družstev, později další náhradník. Celkově byli do KPII zařazeni 4 náhradníci (až po Vyškov B včetně. Nemyslím, že by se našlo ještě 6 družstev pro skupiny po 12.
Pravidla se tak jmenují proto, že se uplatňují zpravidla, pokud by se uplatňovala vždy, musela by se zvát zákonem :-)
Ale vážně. Pokud si nalistujete čl. 3.4.5. Soutěžního řádu, najdete v něm logický postulát, aby zásadní změny soutěží družstev (jako příklad je uveden právě počet účastníků) byly prováděny před začátkem ročníku, na který mají vliv. Především má být před začátkem jasné, jak budou vypadat postupy a sestupy. Ty mají přímý vliv na nižší soutěže a musí jim být dána stejná šance a stejná lhůta provést změny svého systému. Krajské postupy/sestupy se vyhlašují v Rozpisu soutěže vydávaném u nás v kraji v červnu a případné větší změny nenecháváme na STK, ale chceme je nechat schválit přímo zástupci oddílů na krajské konverenci konané v lednu nebo v únoru. Odtud ta dlouhá lhůta cca 1,5 roku.
O tři soupisky se v STK ŠSČR a na konferencích ŠSČR bojuje léta, grády to nabralo už v roce 2011, kdy byla v rámci STK ustavena pracovní komise. Ta svůj velký boj v roce 2012 ještě prohrála, ale ne tak úplně. Pokud se vám chce listovat zápisem ze schůze STK, najdete tam schválení změny označování základních sestav od ročníku 2013/2014 a kompromisní rozhodnutí předložit návrhy ke 3 soupiskám krajským konferencím. Na naší letošní jarní konferenci se jeden delegát snažil zjistit, jaké je převažující mínění oddílů, ale žádné jednotné stanovisko nevymámil. Za velkého potlesku příznivců schválila 3 soupisky letošní Konference ŠSČR a má se zato, že "podmíněně" se o nich předrozhodlo vlastně už na STK 2012 a následných krajských konferencích.
Uvědomme si však rozdíl mezi třemi soupiskami a počty účastníků. Tři soupisky musejí kluby strávit, ale nepotřebují to nezbytně vědět rok dopředu.
Pokud (zcela obecně) měním počet družstev v nějaké soutěži, znamená to, že tím měním i počty postupujících a sestupujících v nižších soutěžích a těm musím dát stejný čas na případnou změnu jejich systému.
Pokud (zcela konkrétně) zvyšuju počet družstev v našem KP II., těžko můžu argumentovat, že okresy potřebují čas na změnu svých systémů. Ty nic měnit nebudou. Ale můžou být proti, protože nevěří, že se podaří 12členné skupiny naplnit a povede to zase jen ke zmatkům při hledání náhradníků na poslední chvíli.
Suma sumárum, pokud by se krajská konference na jaře 2014 demokraticky rozhodla, že má STK vypsat soutěže zase pro 12 družstev už od ročníku 2014/2015, jako porušení soutěžních zásad bych to neviděl.
Musím částečně navázat na Millba. Také velmi netrpělivě čekám na jakoukoliv zprávu ohledně počtu družstev v KP2 v sezóně 2014/15. Ohledně tohoto tématu byla na tomto fóru velmi dlouhá a bouřlivá diskuze a pokud si vzpomínám, jeden ze závěrů byl, že pro ročník 2013/14 MUSÍ být počet družstev 10, protože změna MUSÍ být schválená minimálně 12 měsíců před zahájením soutěže?!? Pokud se má počet družstev pro ročník 2014/15 vracet zpět na 12 (což je dle mě lepší varianta zejména z toho důvodu, že při 10 účastnících je počet kol jen 9 a pokud hráč hraje jen tuto soutěž, zdá se mně to opravdu málo...), je opravdu za minutu 12 čas pro změnu... Nebo by se 3 skupiny KP2 po 12 účastnících nenaplnily? Jak dopadla anketa? Děje se ohledně tohoto něco? Netvrdím, že systém 3 skupin po 12 účastnících je ideální, ale 12-ti členné skupiny (v jakékoliv soutěži) jsou v našem sportu asi nejlepší. Předem děkuji za odpověď.