Adresa: Hybešova 119
664 17 Tetčice
IČ: 22894420
č.ú. 2700140505/2010
Statistiky sledovanosti jsou dostupné na serveru navrcholu.cz. Tamtéž lze najít srovnání sledovanosti s dalšími šachovými stránkami.
Už samotné rozdělení na KP1 a KP2 je holý nesmysl a považuji to za největší neštěstí co mohlo soutěže družstev postihnout. Dřívější systém ohledně oblastí v kraji a následným postupem do tzv. Divize dnes 2. liga byl velmi spravedlivý a čistý. Co teď provází KP2 a její nezaplněnost je důsledek tohoto chybného rozdělení na KP1 a KP2. Teď už nic vrátit nelze. Udělala se velká chyba a teď se dělají nesmyslné ankety, které mají systém dát do pořádku. Proč pořád se nacházejí nějací šťouralové a ,,novátoři" co se snaží měnit zaběhnutý systém, který byl velmi dokonalý mluvím o systému družstev, který byl koncem 80. a 90. letech v šachu. Tito lidé buď tomu nerozumí, nebo se snaží někoho zvýhodnit a tím bych přešel na to, jak mohl někdo vymyslet to, že hráč může být na 3 soupiskách to považuji za největší tragédii, která byla někdy schválena. Místo toho, aby někdo udělal a schválil zákon otom, že hráč má být jen na jedné soupisce tak místo toho došlo k pravému opaku. je mi z toho špatně. Např. hráč, který hraje za Real Madrid může hostovat například v Chelsea to je pěkná blbost je to sice fotbal, ale nikdo si to nedokáže představit to samé platí i o šachu, ale zde to většina lidí bere, jako samozřejmost. HRÁČ MÁ BÝT JEN NA JEDNÉ SOUPISCE.
A pokud se má kontumovat šachovou partii za zazvonění mobilu tak to je opravdu už kocourkov a nikoliv důstojná hra v šachy. Zamyslete se pánové co schvalujete je to opravdu výsměch k šachové hře, jako celku.
Toto je jistě kontroverzní záležitost, a na Konferenci ŠSČR si to snad všichni uvědomili. Je dobře, že konkrétní formulace a změny v Soutěžním řádu dostala na starost STK, to je jistá záruka kvality. Co to může přinést?
a, Ti, co chtějí hrát "pořád", budou mít šanci hrát třeba KPI + KPII + něco co se hraje v pracovních dnech. Taky to bude dobré pro družstva, která mají "tak akorát" členů, a kdyby tam měli někoho v záloze, kdo obvykle hraje jinde - tak se do soutěže přihlásí, jinak ne, aby nebyla ostuda s kontumacemi. Tohle by mohlo naplnit 3x12 KPII.
b, Bude se silně spekulovat se sestavami, podle toho, s kým se bude hrát, zda je družstvo ohroženo sestupem / cílí na postup / je ve středu tabulky. V zásadě nic jiného, než se děje teď, jen by se to mohlo rozrůst.
Co nastane, je opravdu třeba zjistit až z praxe. Pokud nic pozitivního, tak na 2 soupisky se lze vrátit snadno.
S panem Majerem jsme osobně probrali otázky ohledně KPII včetně ankety pro zjištění zájemců. Já osobně jsem pro maximální informační otevřenost jak od funkcionářů k družstvům, tak i naopak. Anketa se uskuteční po skončení soutěží družstev, až bude jasné, kdo co bude hrát. Neomezí se na KPII A, to nejde, otázka bude na hraní v kterékoliv skupině KPII.
Udělat Konferenci JmŠS ve formě elektronické konference je jistě dobrá myšlenka a časem k tomu dojde, ale neumím si představit, že by se to stalo v nejbližších 5 letech.
1. Už dlouho platí, že hráč základní sestavy musí odehrát nejméně 2 partie. Znám oddíl, který si toto ustanovení vykládal tak, že může do sestavy A napsat několik mrtvých duší, aby si posílil o soutěž níže hrající B, které tím pádem bude bojovat o postup a tím zachrání případný sestup družstva A. A udělená pokuta byla vnímána jako správní poplatek za nadstandardní posílení B-družstva. Kterým pochopitelně nadstandardně bránili postupu družstev jiných oddílů.
2. Kdysi dávno se v rámci MŠS schvalovalo hostování. Bylo zdůvodněno tím, že existuje řada talentovaných mladých šachistů - vysokoškoláků, kteří studují ve velkých městěch, kde se městské soutěže hrají přes týden. A že toto hostování jim umožní, aby si v týdnu zahráli na hostování ve městě a o víkendu hráli za mateřský klub. Znělo to rozumně a tuším nikdo nebyl proti. Kdeže dávné důvody jsou...
3. Kdysi dávno se v rámci MŠS schvalovalo zavedení volného hráče. Bylo zdůvodněno tím, že existuje řada družstev pracujících s mládeží, která by mohla hrát základní soutěže dospělých - akorát že je problém s dopravou k zápasům venku. Že málokoho baví je tam odvézt a pak se jen dívat. A že by mládežnickému šachu pomohlo, kdyby jejich trenér - obvykle dobrý hráč základní sestavy - mohl být tím řidičem a přitom si zahrát. Znělo to rozumně a tuším nikdo nebyl proti. Kdeže dávné důvody jsou...
4. Ihned po zavedení těchto možností došlo k využití způsobem, jaký rozhodně nebyl při zdůvodnění prezentován. Došlo k radikální proměně soutěží i vnímání této otázky. Hráči dnes běžně hrají nejen za více družstev stejného oddílu, ale i za různé oddíly, což vede k udržení počtu družstev i přes pokles členské základny. Stává se, že velmi podobné sestavy oddílu hrají ve 2 soutěžích nad sebou, takže v případě postupu družstvo z nižší soutěže postup odmítne, protože by neměl reálně kdo hrát, nebo je kvůli postupu doplněno hosty (takže hraje de facto jiná sestava), nebo postoupí na zkušenou a hrají hráči z tohoto oddílu, ale slabší, kteří by sami o sobě nepostoupili.
5. Uvidíme, co přinesou hráči na 3 soupiskách.
Před chvílí skončil na TV24 Hyde park s MUDr. Janem Hnízdilem, špičkovým lékařem a odborníkem přes doping. V pořadu padl i výrok prof. Fukujamy - ...."Jestliže nemá problém řešení v rámci systému, přestává být problémem a stává se systémovou vadou. Celý systém se pod jeho tíhou hroutí.".... Je pochopitelně myšlen systém politiky a politických stran, ale obávám se, že velmi dobře vystihuje i diskutovaný problém KPII v JMŠS. Systémová vada nepochybně začala už v prvopočátku v nejvyšších patrech Svazu závadnou konstrukcí soutěží, jak ji popsal pan kolega Plch a přenáší se zákonem padajícího h.... dolů do jednotlivých krajů. Resp. v době svého vzniku byl ten systém možná ještě funkční, ale vlivem "vývoje" v čase, resp. úpadku šachového hnutí zastaral.Takže racionální řešení de facto za současného systému ani neexistuje. Podle mého názoru jsou šachy sportovním odvětvím, které je na rozdíl od některých jiných (např. florbal) na nezadržitelném ústupu. A tak jako se už nikdy nevrátí fabriky plné dělníků, nevrátí se ani zakouřené klubovny kypící bohatým šachovým životem. Z tohoto "zjištění", se kterým jistě nemusí každý souhlasit, potom jednoznačně vyplývá, že řešením by bylo překopání nejen celého soutěžního řád, ale i samotného krajského uspořádání v rámci regionálního členění celé republiky, což je nepochybně "řešení", které můžeme ovlivnit ještě méně, než nedávný finanční krach Sazky. Čili, volnou citací Jirky Majera - záležitost zcela nediskutovatelná....
Zpráva od pana Hampela mě zklamala. Dle mě VELMI špatné rozhodnutí. Co se týká KP2 : velmi si vážím fundovaného názoru Josefa Plcha a děkuji za něj! Je skvělé, že objasnil situaci kolem termínů a konferencí JmŠS. co se týká 2.bodu - ani já bych nechtěl svolávat mimořádnou konferenci JmŠS. Věřím, že by vše šlo vyřešit elektronicky. Jen k tomu dát souhlas vyšších institucí...
Konference ŠSČR právě schválila revoluční změnu: od sezóny 2013-14 může být hráč uveden na 3 soupiskách, z toho maximálně na dvou soupiskách v soutěžích řízených ŠSČR. Týká se pouze soutěží dospělých.
1. O formě reformy KP2 rozhodla konference JmŠS 2012. Je to nejvyšší orgán JmŠS a nemělo by být akceptovatelné, aby toto rozhodnutí měnil někdo jiný, než opět konference JmŠS. Pokud se nesvolá relativně narychlo mimořádná konference, pak další bude až v lednu 2014, rozpis sezóny 2014-15 by pak mohl řešit možné změny od sezóny 2015-16.
2. Nepovažoval bych za rozumné svolávat mimořádnou konferenci JmŠS, když před více jak rokem měli všichni možnost se včas vyjádřit - a návrh, aby jen KP2A měla 12 družstev, tehdy nikdo nepředložil.
3. Souhlasím s panem Kalendovským, že nikdo není povinen se zajímat, diskutovat, vyjadřovat či navrhovat. Myslím ale, že by takový člověk měl pak přijmout důsledky (i) svého mlčení.
4. Připadá mi předčasné hodnotit reformu, která ještě ani nebyla praxí prověřena - obvykle se to dělá až po delším ověření v praxi.
5. Pokud je na severu dostatek kvalitních družstev i zájemců, mělo by se to už dávno projevit tím, že se dostanou do KP1 či do vyšších soutěží, tam se udrží - a tím umožní postup dalších a dalších družstev ze severu do KP2. Pokud tomu tak není, je možným vysvětlením, že na severu je potřebný počet, ale ne potřebná kvalita. Ale v době nadbytku hostování je kvalitu obtížné lokalizovat.
6. Připomenu, že v dobách přechodu od MŠS k ŠSČR byly na území JmŠS 3 oblastní přebory po 12 družstvech - tedy 36 družstev. Ubyla Vysočina, přibyl tuším Hodonín. Při vzniku JmŠS se začalo s 1 skupinou KP1 a 2 skupinami KP2 - tedy stále 36 družstev. Asi po roce přibyla třetí skupina KP2 - tedy 48 družstev. Nemyslím, že by za těch zhruba 10 let přibylo tolik družstev a šachistů, aby redukce na 42 družstev byla něčím špatným.
7. Jednu z variant reformy jsem před více jak rokem navrhl i já. Počítal jsem s redukcí na 3x 8 družstev. Tento návrh umožňoval pružně měnit počet postupujících (a tedy i sestupujících) mezi KP1 a KP2 podle vývoje v sestupech ze 2. ligy. Jednou z námitek bylo, že by některá družstva musela odehrát 12 kol namísto 11 - to už se zdálo příliš.
Sice jsem už nechtěl do debaty ohledně KP2 přispívat, ale ušlechtilá snaha Jirky Majera o řešení "problému" vše změnila... Tak aspoň krátce. Pokud jde o anketu, co navrhuje Jirka Majer: myslím, že dobrá myšlenka, ale je na druhou stranu pravda, že může dojít k situaci, že anketa dopadne jednoznačně pro zachování všech tří skupin KP2 po 12 účastnících a až dojde k přihlašování týmů, nemusí se počet 36 naplnit. Asi o tom většina účastníků diskuze neví, ale ona se taková minianketa ve skupině KP2/A uskutečnila již v únoru a dopadla jednoznačně - všechny týmy KP2/A byly pro 12 účastníků(jediná Rudice se vůbec nevyjádřila). Ono to sice chvílemi vypadá jako válka sever proti jihu, ale tady vůbec nejde o to, kdo je odkud! Prostě momentálně je na severní části našeho kraje mnohem větší základna než na jižní a proto se zúžení skupin na 10 týmů mnohem víc dotkne té severní části. Mně osobně se ale nejmíň líbí na novém uspořádání to, že se bude hrát jen 9 kol. Pravdou ale je, že to na loňské konferenci bylo schváleno a tím pádem dle směrnic přes to nejede vlak. Teď je třeba řešit sezónu 2014/15. Vše musí být schváleno rok dopředu, tak bych uvítal diskuzi (po názorech a návrzích kompetentních lidí), po níž by se do září vykrystalizovala situace. A také v tu dobu již budeme vědět, jaký zájem o KP2 na sezónu 2013/14 byl. Já předpovídám, že velký. Toť vše, přeji všem pohodový víkend:-)!
Děkuji panu Plchovi za vysvětlení. Nechci měnit strukturu soutěží, jen se mi nezamlouvá ten model s 10 družstvy v KP II. Raději bych zůstal u počtu 12, protože se tak hrají všechny vyšší soutěže a ta jednolitost s vyššími soutěžemi dává KP II jakýsi lesk, že k nim patří. :-)
V KPIIA s naplněním 12 problém není. Dále už se nechci opakovat. Ale jinak mě to zas až tak nebolí. Jestli se anketa udělá či ne, jestli ji udělá STK či s jejím požehnáním já, je mi celkem jedno. Nechci zpochybňovat rozhodnutí JmŠS, když tak na příští konferenci (pokud budu za okres delegován) navrhnu tu anketu udělat. Howg bledá tvář, už se k tomuto tématu nebudu vyjadřovat.